dimecres, 14 de novembre del 2012

Entrevista a Àngel Codina, 'Cudi' (part I de II)


Àngel Codina, donant instruccions en el campus http://www.promoesports.com/ a El Collell.

El meu nom sencer és Àngel Codina Giralt, tot i que dins el món del futbol em diuen Cudi, que vé del diminutiu del meu cognom. Vaig començar a endinsar-me a les banquetes després de decidir deixar la pràctica regular de l'esport per problemes als genolls quan tenia 17 anys. Fins llavors havia jugat a Voleibol al CN Sabadell, a futbol a La Romànica i a l'Andalucia UD com a porter i a bàsquet al Creu Alta Sabadell Basquet.

Com vas descobrir el futbol?

Suposo que com tots els nens i nenes, a traves de jugar-lo al col·legi, mirant-lo per la TV... El meu avi em portava cada diumenge a veure el CE Sabadell de petit i animat pel meu tiet, vaig anar a jugar al mateix club on llavors hi jugava el meu cosí.

Per que les banquetes?

Des de petit que em feien gràcia els jocs de direcció esportiva de PC com ara els mítics PC Futbol, Total Club Manager o el PC Basquet i sempre deia que quan deixés de jugar em faria entrenador, i arrel d'establir amistat amb les dirigents del CE Sabadell femení (club del qual n'era un gran seguidor), Merche Romero i Carmen Ganga, em van donar l'opció d'entrar a ajudar al cos tècnic del filial que militava a Nacional la temporada 2006/07 i estava dirigit per Siscu Pujol, el qual el considero el meu mestre i padrí futbolístic. Recordo que la primera feina com a tècnic va ser d'estadístic, la qual cosa ens va permetre saber amb més precisió els nostres punts dèbils. Aquella mateixa temporada vaig passar a ser també entrenador de porteres. Institucionalment aquella temporada va ser un desastre ja que per problemes econòmics l'equip de Superlliga (campió de Copa i sots-campió de Lliga pocs anys abans) va desaparèixer i el filial va descendir a Primera Catalana. Això va provocar una fugida abismal de jugadores i tècnics deixant tocat de mort al club. Recordo que aquell estiu va ser molt dur, amb molta feina, van entrar nous dirigents i noves cares per reconduir la situació encapçalades per José Quereda "Pirri" al qual li guardo un gran afecte i admiració. Gràcies a ell i a tots els que vam estar dins d'aquest vaixell aquella temporada, enguany el futbol femení al CE Sabadell continua viu i treballant per recuperar tantes categories perdudes. Esportivament aquella temporada vaig compaginar les tasques de directiu, delegat del primer equip a Primera Catalana al costat de Raúl Rodríguez i de 2n entrenador del Infantil A, juntament amb Christian Álvarez. 

A partir d'aquesta temporada, em vaig titular amb el 2n nivell al INS CAR de Sant Cugat i el meu currículum esportiu continua amb un co-seleccionador de la Selecció provincial de Barcelona al costat de Marta Cubí,  i a l'entrar en el CE Europa, entrenador del Femení C (1 temporada) i Femení B (3 temporades), Aleví B Masculí (1 temporada) i actualment a l'Infantil C Masculí. Tots aquests anys al marge d'estar al CE Europa, he estat treballant en molts campus de tecnificació d'estiu, i a més, ara ho compagino amb el Juvenil A del CE Mercantil, que està a Preferent, on ajudo al cos tècnic en el que faci falta.

Amb el pas del temps i quan ja comences a viure situacions bones i dolentes em queda molt clar que per anar pel bon camí en el futbol has de saber formar un bon grup de treball amb qui tinguis confiança i saber delegar. T'has de renovar constantment, estar al dia de les evolucions tecnico-tàctiques, llegir e informar-te amb revistes, articles, opinions... I saber escoltar i treure el millor de cadascú amb qui treballis, enfrontis o et rodegi. Com diuen en castellà, "El saber no ocupa lugar"... O això diuen.

Quin objectiu t'has marcat per als equips on aquest any hi tens responsabilitats?

Són objectius totalment diferents ja que amb l'Infantil C, al CE Europa, l'objectiu principal és el formatiu, on els jugadors ja han arribat a una etapa on han de ser conscients que per jugar cal que treguin el millor de si mateix sense oblidar, evidentment, les tasques pedagògiques tan futbolístiques com personals.

Per contra, al Mercantil tenim una plantilla molt competitiva que ens permet pensar que a finals de temporada hauriem d'estar entre els 4 primers llocs de la taula i lluitant per l'ascens a Nacional.

Quan et fas càrrec d'un equip, que és el que vols dels teus jugadors?


Que siguin capaços de treure el millor de si mateix, i que tinguin capacitat de sacrifici i treball per tirar endavant un objectiu comú. Tenir jugadors/es treballadors/es és la base per qualsevol objectiu. 

Amb la Selecció de Barcelona en un torneig a Sitges, compartint banqueta amb Marta Cubí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada